Wandeling n° 16 : Woizin

Datum: 31/10/2019

10 km – Vertrek vanaf de kerk van Marenne (op 50 m afstand).

Mooie landschappen uit de Famenne.

Baken: Gele horizontale rechthoek en gemeente Marche groene driehoek.

Uitleg: Geen modder – niet moeilijk.

Bij het vertrekbord links nemen, het pad naast de speeltuin en de picknick plaats nemen – tussen de weilanden richting de steengroeve Marenne nemen – bij de weg aangekomen links nemen-400 m verder weer een keer links nemen – doorlopen tot het restaurant " Les Pieds dans le Plat" – rechts nemen en doorlopen tot aan het dorpje Verdenne – rechts zien we een mooi kasteel (1860) met bijgebouw-(privé , niet te bezoeken).

Bij het kruispunt rechtdoor nemen voorbij de kerk lopen

Als u het dorpje uitloopt - de eerste rechts nemen bij een Christusbeeld (GR 57)

Houd u van streekproducten? Bezoek de winkel van de bio boerderij Vert’den.

Klein pad met prachtig uitzicht op de landschappen van de Famenne.

Na een kleine afdaling , neemt u links een gras weg met links bosjes en rechts groenten teelt.

– doorlopen tot aan de asfalt weg van Verdenne-dan komt u op de grote weg – rechts nemen – dan links – Langs dit pad zien we orchideeën, primula’s en anemonen– deze weg loopt om  het dorp Champlon-Famenne – bij de asfalt weg links nemen – de gele rechthoek n°5 niet volgen (wandeling van Marche-en-Famenne).

aan het einde van het dorp bij de maagd rechts nemen – deze weg loopt door het bos met dennenbomen-

mooi uitzicht op Verdenne- u loopt het bos uit en komt langs de vliegtuigmodelbouw club van Verdenne.

Als u bij het herdenkingsmonument aankomt – rechts nemen en meteen links-deze wandeling loopt langs het dorpje Verdenne.Bij de “T” neemt u rechts om terug naar het vertrekpunt Marenne te keren.

Marenne: de kerk Sint Elooi is een neo-romaans gebouw. In het dorp vinden we een paar hoeven in baksteen en kalksteen.Mooie landschappen van de Famenne, u kunt een doortocht maken tot Fond des Vaulx bekend voor zijn kartsites.

Verdenne : het dorp heeft geleden tijdens de slag van de Ardennen (kerstmis 1944).

Er is een neo-romaanse kerk in zand en kalksteen (1857) en gerestaureerd in 1944.

Cookie-instellingen aanpassen

Beste gebruikers, deze site bewaart cookies op uw computer. Het doel is om uw ervaring op onze website te verbeteren en u tegelijkertijd meer gepersonaliseerde diensten aan te bieden.

Als u meer informatie wilt over de cookies die wij gebruiken, raadpleeg dan ons Privacybeleid. Door cookies te accepteren, stemt u in met het gebruik ervan. U kunt de instellingen van de cookies ook aanpassen.

Als u weigert, worden uw gegevens niet bijgehouden wanneer u deze site bezoekt. Er wordt slechts één cookie gebruikt in uw browser om uw voorkeur dat u niet gevolgd wilt worden te onthouden.

• Instellingen aanpassen
  • Alle cookies accepteren en verdergaan naar de site